AUTO | Doi musceleni, campioni cu YACCO RACING TEAM

de Sterin PRICOPE
Aurelian Andronache a adus la Câmpulung un nou titlu de campion naţional. La sfârşitul sezonului de automobilism – Viteză în Coastă, echipa din care face parte, Yacco Racing Team, a fost invitată să urce pe prima treaptă a podiumului de premiere, încununându-se astfel un parcurs colectiv aproape impecabil. La acest succes, obținut în premieră, alături de veteranii „Dode” Andronache şi Costi Stratnic, consideraţi a fi nucleul dur al echipei, şi-au adus aportul şi noii veniţi, Marian Nica şi Marian Andrei, ultimul câştigător şi el al titlului de campion la debutanţi. O echipă spectaculoasă deci, din toate punctele de vedere, şi, în afară de prezenţa şi de prestaţia de pe pistă şi din afara ei, un element inedit de atractivitate în acest an l-a constituit automobilul de curse Logan STCC, o maşină pilotată de Stratnic şi pe care gruparea Yacco Racing Team a achiziționat-o și a utilizat-o în România pentru prima oară, după ce a evoluat, timp de 4 ani, doar pe circuitele din Suedia. De altfel, cu această maşină Stratnic a câştigat titlul de campion la clasa GT, clasă în care Dode Andronache a câştigat o etapă, chiar în debutul sezonului.

   Rămânând însă la câmpulungeanul nostru, trebuie spus că el a urcat pe podiumul final şi la individual, poziţionându-se pe locul al treilea la clasa H3, după o lupta extrem de grea cu competitori foarte de puternici. El a pilotat acelaşi Renault Clio R3, ceea ce înseamnă şi-a confirmat saltul din cariera sa, asta după ce, ani la rând, a fost liderul incontestabil al clasei A2. Decisivă în acest sens a fost şi cooptarea lui, în urmă cu doi ani, în team-ul Yacco Racing Team cu care, după cum spuneam, în acest an a contribuit la adjudecarea titlului de campion pe echipe.

Simpatizat nu doar de coechipieri, ci de întreaga lume a pilotajului românesc, Dode rămâne acelaşi pasionat incurabil de cursele şerpuite pe coastele montane, fiind cunoscut ca pilotul care râde atunci când accelerează, şi la 170 de kilometri pe oră, la centimetri distanță de copaci şi de parapeţi, în cele 2-3 minute cât durează o urcare. Nu doar el face parte din marea familie a automobilismului nostru, ci şi soţia sa, Ramona, şi fetiţa cea mare, Andreea, prezente mereu pe trasee şi trăind intens fiecare cursă. În cazul lor, nu e vorba doar adrenalina competiţiei şi de emoţiile riscului, ci şi de înţelegerea sacrificiilor pentru această pasiune, căci automobilismul e un sport extrem de scump, care se face doar pe bani proprii. De pildă, doar un set nou de anvelope costă vreo 2000 de euro!

Încheierea sezonului competiţional 2017 aduce liniştea, dar nu alungă grijile, fiindcă încep căutările şi planurile pentru anul care urmează. Aurelian Andronache intenţionează să-şi vândă maşina de curse, care are vreo 230 de cai putere, şi să se prezinte la start, în premieră, la volumul unui monopost. E un proiect care îi continuă pasiunea nebună şi care, dacă îi va reuşi, va fi noua atracţie a viitoarelor întreceri de viteză în coastă!

About The Author

Redactor sportiv

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *