Încă din vremurile antice oamenii au fost fascinaţi de sporturi şi de ideea de competiţie în general. În spatele celor ce participă la diferitele activităţi de acest tip există un public numeros, dornic de a se bucura de spectacol şi de a fi la curent cu performanţele competitorilor. Deoarece interesul faţă de evenimentele sportive a fost dintotdeauna unul uşor de remarcat, difuzarea şi comentarea acestora este un subiect important atât pentru participanţi cât şi pentru cei ce nu se pot afla la faţa locului.
De-a lungul timpului metodele de difuzare a ştirilor sportive au urmat o evoluţie ce a fost în strânsă legătură cu posibilităţile tehnologice ale perioadelor istorice. De la transmisiile radio şi până la cele online, toate acestea i-au ajutat pe cei pasionaţi de sport să se simtă mai aproape de evenimentele urmărite, fără a fi nevoie să se afle în public.
Radio-ul – deschizător de drumuri în lumea sporturilor
Una dintre cele mai vechi metode de răspândire a ştirilor din lumea sportului a fost realizată prin intermediul frecvențelor radio. Iniţial folosit la începutul secolului 20 pentru a transmite informaţii militare într-un mod rapid şi eficient, radioul a căpătat în scurt timp diferite alte utilităţi. În perioada anilor 1920 acesta a început să fie din ce în ce mai des folosit drept un mediu în cadrul căruia puteau fi transmise ştiri şi programe de divertisment.
Caption: Pentru o perioadă lungă de timp, radioul a fost nelipsit din casele oamenilor.
Datorită existenţei unui public numeros de pasionaţi ai sporturilor, în anul 1964 a fost lansat primul talk-show radio din acest domeniu, în cadrul postului WNBC din New York. În prezent această metodă de difuzare a ştirilor şi a comentariilor este destul de depăşită însă nu este nici pe departe uitată, încă existând nenumărate posturi dedicate sporturilor.
Televizorul – invenţie revoluţionară pentru lumea sporturilor
Descoperirile din domeniul tehnologic din anii 1920 au făcut posibilă existenţa uneia dintre cele mai bune metode de a difuza ştiri şi competiţii din lumea sporturilor. Televizorul a revoluţionat modul în care ştirile sunt transmise către public, constituind un mediu excelent pentru a informa cât mai multe persoane.
Fiind atât de vizibile avantajele transmisiei televizate, evoluţia „cutiei de divertisment” a fost una în care cercetătorii au investit mult timp şi efort. Pentru fanii sporturilor, aceste îmbunătăţiri au fost primite dintotdeauna cu braţele deschise, indiferent dacă a fost vorba de imagini alb-negru sau claritatea Ultra HD din prezent.
Transmisii live pe internet
Datorită faptului că în ultimii ani numărul celor conectaţi în mod frecvent la mediul virtual a fost în creştere, din ce în ce mai mulţi organizatori ai competiţiilor sportive de mare anvergură au ales să îşi facă simţită prezenţa şi în lumea online. Multitudinea de posibilităţi în ceea ce priveşte conţinutul media de pe internet a făcut ca această metodă să fie una de top din mai multe puncte de vedere.
Caption: Cu ajutorul unui smartphone nu doar că putem viziona evenimente sportive ci avem și posibilitatea de a afla informații legate de jucători.
Fie că este vorba despre interviuri, talk-show-uri, meciuri transmise live sau înregistrate, posibilitatea de a accesa cu exactitate informaţia căutată cu siguranţă a contribuit la dezvoltarea lumii sporturilor. Un alt mare avantaj al acestei metode de transmitere a informaţiilor constă în faptul că programul evenimentelor nu mai trebuie să fie respectat, acestea putând fi revăzute în orice moment.
Podcast-ul – un domeniu în plină dezvoltare
O altă metodă de difuzare a ştirilor legate de evenimente sportive este prin intermediul „podcast-urilor„. Această practică a câştigat un nivel impresionant de popularitate în ultimii ani, fapt subliniat de numărul în creştere a show-urilor de acest fel. Un podcast românesc foarte bun în care prezentatorii analizează în detaliu lumea jucătorilor profesionişti de poker este „Pește Prăjit”. Acesta este într-o continuă creştere din punct de vedere al audienţei datorită invitaţilor de mare calibru precum Daniel Negreanu, unul dintre cei mai buni jucători din echipa de profesionişti PokerStars.
Indiferent de metoda de difuzare a meciurilor sau a ştirilor sportive, scopul principal este de a aduce fanii mai aproape de atmosfera adevărată a unei „lupte din teren”. Având în vedere viteza cu care tehnologia avansează în prezent, putem spune cu siguranţă că experienţa fanilor va fi una din ce în ce mai bună. De asemenea, datorită publicităţii realizate prin intermediul diferitelor metode de difuzare, atât organizatorii cât şi participanţii au de câştigat.